ABBAWORLD

Wednesday 31 March 2010

Frida 1971 Album


Today 39 years have passed since the release of the first studio album released by Frida.

The first Frida solo album was released in March 1971. It contained 11 strong compositions - one of them "Lycka" (Happiness) written by Benny and Björn.

Frida's first LP was described in Dagens Nyheter as:


"Proffessional, sure and certain LP debut... low-key but self-sure personality with sprinkles of both temperament, humor and tenderness. And she sings in this way that you understand that she's got something between her ears - she sings with other words in a very intelligent way."



Track List


Side A


  1. "Tre Kvart Från Nu" (Arthur Rubinstein, Peter Himmelstrand) - 3:14
  2. "Jag Blir Galen När Jag Tänker På Dej" ("Goin' Out of My Head") (Teddy Randazzo, Robert Weinstein, Stikkan Anderson) - 3:27
  3. "Lycka" (Björn Ulvaeus, Benny Andersson, Stikkan Andersson) - 2:59
  4. "Sen Dess Har Jag Inte Sett 'En" (Trad. arr. Claes Rosendahl, Lars Berghagen) - 2:10
  5. "En Ton Av Tystnad" ("The Sound of Silence") (Paul Simon, Owe Junsjö) - 3:58
  6. "Suzanne" (Leonard Cohen, Owe Junsjö) - 4:07

Side B


  1. "Allting Skall Bli Bra" / "Vad Gör Jag Med Min Kärlek?" ("Everything's Alright"/"I Don't Know How to Love Him" fromJesus Christ Superstar) (Tim Rice, Andrew Lloyd Webber, Owe Junsjö) - 6:14
  2. "Jag Är Beredd" ("And I'll Be There") (Paul Leka, Denise Gross, Stikkan Anderson) - 2:38
  3. "En Liten Sång Om Kärlek" ("Five Pennies Saints") (Sylvia Fine, Lars Berghagen) - 2:25
  4. "Telegram Till Fullmånen" (Cornelis Vreeswijk, Georg Riedel) - 1:59
  5. "Barnen Sover" (Peter Himmelstrand) - 3:35


Listen to the whole album!

No comments:

Post a Comment